Domov » Moje duševno zdravje » Krepitev duševnega zdravja

Duševno zdravje je pomemben del našega zdravja. In tako kot je pomembno, da krepimo svoje telesno zdravje, da npr. jemo hrano z veliko sadja in zelenjave in da smo telesno dejavni, lahko s svojim ravnanjem vplivamo tudi na svoje počutje, na svoje duševno zdravje.

Koraki, s pomočjo katerih ohranjamo dobro duševno zdravje:

  • Povežimo se z bližnjimi
  • Ohranjajmo vedrino
  • (Raz)gibajmo se
  • Pomagajmo drugim
  • Naspimo se
  • Naučimo se spoprijemanja s stresom
  • Poiščimo strokovno pomoč, ko jo potrebujemo

Povežimo se z bližnjimi

Ljudje smo družbena bitja, potrebujemo  odnose z drugimi ljudmi, zato je dobro, da te odnose negujemo. Občutek povezanosti je pri večini ljudi temelj duševnega zdravja. V času, ko se ne moremo fizično družiti je dobro, da ostanemo povezani preko telefona ali spleta, kar lahko vsaj deloma nadomesti telesno bližino in neposreden očesni stik ali dotik.

Ohranjajmo vedrino

Smeh je dober način sproščanja in razbremenitve, dobra obramba pred stresom in pomembno vpliva na duševno zdravje ter blagodejno deluje na celo telo. Znižuje raven stresnih hormonov, zmanjša napetosti ter izboljšuje preskrbo telesa s kisikom. Poleg tega na dolgi rok izboljšuje delovanje imunskega sistema, dviguje zadovoljstvo ter zmanjšuje bolečino.

(Raz)gibajmo se

Redna telesna dejavnost je eden najpomembnejših načinov za ohranjanje zdravja in preprečevanja bolezni. Ustrezna telesna dejavnost nam poleg ugodnih učinkov na delovanje telesa zmanjša stres, tesnobo, depresijo in osamljenost ter izboljša spanec. Vse to pripomore k dobremu počutju.

Pomagajmo drugim

Pomoč drugim ljudem krepi naše samospoštovanje in daje občutek koristnosti, ki je pomemben del duševnega zdravja. Svojo notranjo moč krepimo s tem, kar dajemo, bolj kot s tem, kar prejemamo. Darilo najbolj razveseli tistega, ki ga podarja v dobri veri. Plemeniti cilji in dejanja povezana s prostovoljnim delom ter pomočjo drugim so ena izmed poti do notranje uravnoteženosti in občutkov zadovoljstva ter izpolnjenosti.

Naspimo se

Higiena spanja je pomembna za preprečevanje težav v duševnem zdravju. Vsi se lahko občasno soočamo z nespečnostjo, vendar ta večinoma ni znak duševne motnje. Sami lahko veliko prispevamo k temu, da se ponoči kvalitetno naspimo in spočijemo. V popoldanskih urah uživamo čim manj kofeinskih napitkov, pred spanjem se izogibamo kajenju in naporni telesni vadbi. Pred spanjem se izognimo gledanju v telefonski ali drug zaslon. Posezimo raje po knjigi ali poslušajmo pomirjajočo glasbo. Iz spalnice odstranimo moteče dejavnike, vključno z vsemi elektronskimi napravami. Pomembno je, da vzpostavimo stalen ritem spanja in budnosti, zato se poskusimo v posteljo odpraviti vsak dan ob približno isti uri.

Naučimo se spoprijemanja s stresom

Spoprijemanje s stresom je veščina, ki jo osvajamo na različne načine in v skladu z našimi možnostmi obvladovanja. Tekom življenja jo lahko izpopolnjujemo, izboljšamo, ali se je naučimo na novo. Spodaj je nanizanih nekaj brezplačnih in javnodostopnih povezav z različnimi individualnimi ali skupinskimi tehnikami sproščanja:

  • Podporne delavnice o stresu, anksioznosti ter depresiji v Zdravstvenih domovih. Več
  • Tehnike sproščanja. Več

Poiščimo strokovno pomoč, ko jo potrebujemo

Ljudje se pogosto soočamo s težavami v duševnem zdravju. Pomembno je, da stiske prepoznamo in pravočasno ukrepamo. Strokovno pomoč poiščimo, kadar je naše vsakodnevno delovanje oziroma vsakodnevno delovanje naših bližnjih že dlje časa okrnjeno ali nenadoma močno spremenjeno (doma, v službi, prostočasnih dejavnostih, v stikih z drugimi). Kam po pomoč?

Scroll to Top Skip to content