Težke življenjske okoliščine

Domov » Skrb za duševno zdravje » Težke življenjske okoliščine » Samomorilne misli – kako si lahko pomagam sam

Samomorilne misli – kako si lahko pomagam sam

V življenju se velikokrat srečamo s stiskami ali se znajdemo v obdobju povečanega stresa, ko razmišljamo, kaj bi lahko storili, da bi stiska prenehala ali se omilila. Vendar to še ne pomeni, da si želimo umreti. Želimo zgolj prekiniti hudo čustveno bolečino. Kadar se soočamo s samomorilnimi mislimi, za njimi pogosto stojijo občutki utesnjenosti, samote, obupa, nemoči in ničvrednosti, samomor pa vidimo kot edini možni izhod iz bolečine. Pomembno je, da se zavedamo, da obstaja še veliko drugih možnosti, ki lahko omilijo čustveno bolečino. Pomagamo si lahko tudi sami in ukrepajmo takoj!


Poiščimo strokovno pomoč

Najpomembnejše je, da poiščemo strokovno pomoč, pri čemer nam lahko pomaga tudi bližnja oseba. Obrnemo se lahko na osebnega zdravnika, ki nas bo ustrezno napotil naprej. Ob hudi stiski pokličimo 112 ali  01 475 06 70 (urgentno psihiatrično ambulanto).

V pomoč so nam lahko naslednji kontakti:

  • 116 123 (zaupni telefon Samarijan in Sopotnik, 24 ur, vsak dan)
  • 01 520 99 00 (klic v duševni stiski, vsak dan, med 19. in 7. uro)
  • 031 233 211 (ženska svetovalnica, krizni center, 24 ur, vsak dan)
  • 031 704 707, info@posvet.org (brezplačna svetovanja v psiholoških svetovalnicah Posvet)
  • www.tosemjaz.net (pomoč za mlade)
  • www.nebojse.si (pomoč za odrasle)
  • www.zivziv.si (spletno mesto za razumevanje samomora)

Več strokovnih virov pomoči najdete v Mreži virov pomoči.

Kratkoročna rešitev

V trenutku, ko imamo občutek, da so nas prevzele samomorilne misli, je lahko kratkoročna rešitev:
•  da iz okolja odstranimo vse predmete, s katerimi bi se lahko poškodovali;
•  da se premaknemo na varno območje (če se nahajamo na ne-varni lokaciji);
•  da svoja čustva delimo z bližnjo osebo (npr. s prijateljem, družinskim članom).

 Naredimo varnostni načrt

Ko pričnemo razmišljati o samomoru, nam lahko koristi varnostni načrt, ki ga izdelamo pred tem. Najbolje je, da varnostni načrt izdelamo skupaj z nekom, ki mu zaupamo. V varnostni načrt vključimo nabor napotkov, ki nam v trenutku največje ranljivosti lahko pomagajo in nas odvrnejo od samomorilnih dejanj.

Pomembno je, da zapišemo:
•	opozorilne znake, ki se pri nas pojavljajo; tako bomo hitreje prepoznali svoje samomorilne misli; 
•	način samopomoči, ki nam je pomagal v preteklosti (zapišemo natančno in jasno po korakih); 
•	način samopomoči, ki nam lahko pomaga sedaj (zapišemo natančno in jasno po korakih); 
•	kontakte oseb, ki bi nam v kritičnem trenutku lahko pomagale; 
•	kontakte strokovnih služb za pomoč pred samomorom; 
•	mesto, kamor se lahko v primeru samomorilnih misli zatečemo v zavetje. 

Več koristnih nasvetov kaj lahko storimo sami, če se znajdemo v samomorilni stiski, najdete na naslednji povezavi.

Tveganje za samomorilne misli zmanjšuje ustrezna psihološka pomoč, dobra samopodoba, občutek smisla v življenju, učinkovite tehnike soočanja s stresom in težavami. Razumevanje prijateljev in družine nam daje občutek, da nismo sami in da bližnjim nismo v breme. Kadar se soočamo s samomorilnimi mislimi, ne odlašajmo, temveč pravočasno poiščimo pomoč.

 

Scroll to Top Skip to content