Zdrave navade pri uporabi digitalne tehnologije
Čeprav imamo pogosto občutek, da vemo dovolj o uporabi digitalnih tehnologij, so vedno dobrodošle dodatne informacije in znanje o tem, kako digitalne naprave vključiti v naša življenja na način, ki bo koristen in varen ter ne bo puščal negativnih posledic na telesnem in duševnem zdravju. Vprašanje uravnotežene in varne uporabe digitalnih tehnologij se pojavlja pri vseh generacijah, predvsem pa pri otrocih in mladostnikih, ki šele vstopajo v digitalni svet. Kako naj torej postopamo v procesu digitalnega opismenjevanja mladih?
V šesti epizodi podkasta »Digitrajno izobraževanje« prisluhnite doc. dr. Špeli Selak, psihologinji, komunikologinji in vodji Interdisciplinarne skupine za nekemične zasvojenosti v okviru Programa MIRA na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje, in Živi Ahac, magistri socialnega dela, svetovalki in predavateljici ter strokovni sodelavki Logout centra za pomoč pri zasvojenosti z internetom. Strokovnjakinji spregovorita o prvih slovenskih nacionalnih »Smernicah za uporabo zaslonov pri mladostnikih« ter delita strokovno znanje in praktične nasvete, ki so lahko v pomoč in vodilo pri vzpostavitvi zdravega odnosa mladih do tehnologije.
Podkast vsebuje tudi odgovore na vprašanja, s katerimi se soočajo tako strokovnjaki, ki delajo z otroci in mladostniki kot mnogi starši – pri kateri starosti otrok lahko začne uporabljati naprave, kakšne so smiselne časovne omejitve in kako oblikovati družinska pravila uporabe digitalnih naprav? Kakšne so škodljive posledice uporabe digitalnih naprav, kako prepoznati prekomerno uporabo in kam se lahko obrnemo na pomoč?
Strokovnjakinji spregovorita tudi o pomembnosti kakovostnih vsebin – vpliv, ki ga ima uporaba digitalnih tehnologij na razvoj in zdravje otrok, namreč ni odvisen le od časa uporabe, ampak v veliki meri tudi od vsebine, namena in načina uporabe naprav. Vsebine, ki so jim otroci izpostavljeni, naj bodo kakovostne in prilagojene starosti. Naslovita tudi temo komunikacije z mladimi – prek pogovora jih lahko spodbujamo k zmerni, odgovorni, uravnoteženi in varni uporabi digitalnih naprav in smo jim z lastno uporabo naprav lahko dober zgled.
Nenazadnje pa ne pozabimo na pomembnost kakovostnega preživljanja prostega časa stran od zaslonov, namenimo dovolj pozornosti drug drugemu, predvsem pri mlajših otrocih pa naj bo naše vodilo: “Manj je bolje!”