Novice

Domov » Aktualno » Novice » Kaj so razkrile telefonske linije, ki nudijo psihološko podporo v času COVID-19?

Kaj so razkrile telefonske linije, ki nudijo psihološko podporo v času COVID-19?


Podatki iz 19 držav razkrivajo več tesnobnosti in osamljenosti kot zlorab in samomorilnih vzgibov

V pomoč pri soočanju z epidemijo so v različnih evropskih in drugih državah (npr. ZDA, Kitajska) vzpostavili klicne linije za pogovor in psihološko razbremenitev. V Sloveniji nudi psihološko pomoč preko telefona tudi Zaupni telefon Samarijan (116 123), ki je bil sicer vzpostavljen že pred epidemijo za pomoč ljudem v različnih stiskah. V letu 2019 je Zaupni telefon Samarijan prejel več kot 40.000 klicev za pogovor in pomoč. Podatki klicev Zaupnega telefona Samarijana so bili vključeni v raziskavo, ki je bila pred kratkim objavljena v znanstveni reviji Nature.

Raziskava, opravljena na vzorcu 8 milijonov telefonskih klicev na pomoč v 19-ih državah, je pokazala, da je število klicev v prvem valu epidemije Covid-19 močno porastlo, in sicer za 35 % v primerjavi s pogostostjo klicev pred epidemijo. Pri tem so se klicatelji po telefonsko pomoč obračali predvsem zaradi občutkov tesnobe, skrbi pred okužbo in zaradi osamljenosti, manj pa zaradi doživljanja zlorabe ali samomorilnih vzgibov. Analiza klicnih linij je ugotovila predvsem to, da so si ljudje v splošnem želeli družbe in pogovora z nekom, ki bi jim prisluhnil in jih slišal. To pa ne pomeni, da se družinsko in partnersko nasilje ter samomorilne težnje med epidemijo niso dogajali, temveč lahko sklepamo le, da ljudje o njih niso poročali.

Raziskava je omogočila dober vpogled v izzive in težave na področju duševnega zdravja v času epidemije, kar nosilcem pomoči in podpornim organizacijam omogoča boljšo pripravljenost pri soočanju z množičnimi epidemijami, naravnimi nesrečami in katastrofami v prihodnosti. Avtorji raziskave še posebej poudarjajo, da bi morali ob morebitnih podobnih epidemijah v prihodnosti v telefonske klicne linije vključiti več ljudi, saj le-te nekaterim posameznikom (npr. starejšim ljudem, ki živijo sami) predstavljajo edino možnost socialnega stika. Socialni stiki, kot sta druženje in pogovor z drugimi, pa pomembno pripomorejo k našemu soočanju s stresorji in težavami, saj smo ljudje socialna bitja.

Več o raziskavi si lahko v angleškem jeziku preberete na naslednji povezavi.

 

Scroll to Top Skip to content