Zgodbe ljudi

Domov » Duševno zdravje » Zgodbe ljudi » Aljoševa zgodba

Aljoševa zgodba

Aljoševa zgodba

Sem Aljoša Bagola, predavatelj, avtor knjižnih uspešnic uspešnic in slovenski kreativni direktor desetletja. To je moja zgodba.

Ob koncu leta 2015 sem kot zelo uspešen kreativni direktor enega največjih in najuspešnejših oglaševalskih podjetij v Sloveniji, do ušes zaljubljen v čudovito ženo in krasnega dveletnega otroka, začel čutiti tesnobo in nemir. Kot da sta dušna plima in oseka, sta nihala v vse izrazitejših intervalih in mi srdito pljuskala v vse bolj zaskrbljen obraz.

Neskončne odgovornosti v službi, ženin poklic gledališke igralke, ki letno zahteva vsaj dvesto petdeset večerov navzočnosti v gledališču (ali odsotnosti od družine, kot sem si to godrnjavo prevajal), majhen otrok in vsa moja pričakovanja, da bom na vseh omenjenih področjih še naprej blestel, so mojo dušo spremenili v ekonom lonec, v katerem je silovito brbotalo.

Ko v svoji glavi sebi in drugim odmerjamo opravičila, kujemo spretne racionalizacije, ko želimo nepreložljivo vnovič preložiti na jutri in skušamo preprosto izgovorljivo že tisočič utišati, potem naša neupoštevana duša spregovori skozi telo. Moj prvi takšen »opozorilni klepet« je bila dvotedenska serija migren ob koncu leta 2015. Za migrenami trpim že od pubertete, a sem jih po navadi po buči dobil zgolj kakih trikrat na leto. (Najbrž vsakič, ko sem si dovolil sprostitev, haha.) Tokrat je moral moj mentalni instrumentarij, ki je uspešno deloval v ustoličenem prepričanju, da sem neprekosljivi superman, pač popustiti. In to vsakič, ko sem vstal iz postelje. »Aha, migrena. Prav. Jo odležim in zvečer vse nadoknadim.« Toda načrti mojega uma se niso izšli. Telo je v neprizanesljivi arbitraži zahtevalo svoje. Ko je zvečer Iva šla v službo, se je migrena ponovila. »Okej, bova s Sofio že kako, samo da zdržim, dokler ne zaspi.« In ko me je zjutraj na telefonu pričakal paket sporočil iz službe, ki so se vsa začela z »Aljoša, prosim, nujno poglej …«, mi je svoje sporočilo tudi telo. Dejalo je: migrena. Zato sem poklical osebno zdravnico, ki me je poslala na različne preiskave. Vsi izvidi so bili v redu, zato me je na moje začudenje vprašala, ali sem kaj potrt. Neprekosljivemu supermanu se je to vprašanje zdelo noro smešno, zato sem odgovoril, da nikakor ne. Sklenila je torej, da sem resno izčrpan, ne izgorel, in da naj si zato vzamem dva tedna dopusta.

Oddahnil sem si in sklenil božično-novoletne praznike preživeti v miru. Tistega popoldneva sem tudi prvič poguglal izgorelost, in ko sem bral o razlikah med telesno izčrpanostjo ter izgorelostjo, pri čemer slednja temelji na nekaterih vzorcih delovanja in osebnostnih potezah, ki zahtevajo predano obravnavo, in ne le občasnih počitnic, je domišljavi superman v meni ugotovil, da jaz, ki sem po vsem tem življenjskem divjanju zgolj izčrpan, torej sploh ne morem izgoreti. Spomnim se, kakšno olajšanje sem začutil ob tem in kako je, najbrž, deloholiku v meni odleglo. Superman se je dičil in ogledoval v sveže zloščenem ogledalu, čeprav so obraz gostitelja krasili herpes čez pol ustnice in podočnjaki, s katerimi si je med hojo skoraj loščil čevlje.

Po praznikih sem si v tej utvari odgovornosti za novo sezono brez pomisleka in izdatnejše refleksije oprtal dvojno breme in ga spet na polno »žgal« (z manjšimi kozmetičnimi popravki, kot so vestno izklapljanje službene elektronske pošte po peti popoldne in opuščanje pitja kave). S privarčevanimi drobtinicami energije sem sprva ustvaril izjemen oglas o požrtvovalnosti, odpovedovanju in nadčloveškem vztrajanju za doseganje ciljev, nato sem ekipo popeljal do zmage na velikem kreativnem natečaju, sledili pa sta še dve veličastni zgodbi o tem, kako je treba znati pozdraviti življenje in v njem uživati. (Duša mi je očitno želela marsikaj prišepniti skozi delo, a čeprav sem v oglasnem bloku drugim solil pamet in jih zabaval, sam tega seveda nisem znal upoštevati.) Četrtič zapored smo zmagali na slovenskem oglaševalskem festivalu in znova sem bil razglašen za kreativnega direktorja leta ter uvrščen med najboljše kreativne direktorje v regiji Adriatic (kar je modno poimenovanje za države nekdanje Jugoslavije). Samoumevnost in rutiniranost uspehov ter tudi to, kako avtomatično smo jih v agenciji že kar pričakovali, so bili na tej točki po skoraj dvajsetletni karieri že dolgo oropani pozitivne vznesenosti, pristnega veselja in hvaležnosti, da lahko tako uspešno ustvarjam in tako močno prispevam v slovensko marketinško okolje.

Plima in oseka tesnobe in nemira sta se kljub uspehom znova stekali med vse ostrejše čeri mojega počutja. Ob vodenju kreativnega oddelka in usklajevanju potreb naročnikov, pričakovanj vodstva ter zaposlenih mi je veliko energije odtekalo še za pisanje diplome (čeprav sem bil takrat že osem let predavatelj na fakulteti, sem imel zaradi strokovnih dosežkov privilegij to početi brez diplome) in priprave na poroko, ki je bila svetla točka tistega leta. Ko sem se na poročnem potovanju, ki je bilo hkrati moj edini poletni dopust, zvečer končno zleknil v ležalnik in se med dolgim izdihom ozrl po spokojnem zvezdnatem nebu, pa sem dobil sodelavkino sporočilo: »Se oproščam, ker te motim na dopustu, a naročnik je zavrnil vse predloge, in ne vem, kaj naj naredim.«

Tako sem ob penečem se kobaljenju valov na bližnjo obalo začutil, da me preplavljajo rušilni valovi tesnobe. V jezi, ker ljudje ne premorejo več trohice spoštovanja do prostega časa in ne zmorejo prevzeti odgovornosti, sem začel snovati ideje za naročnikovo kampanjo. (Nisem pa še razumel, da je težava predvsem v tem, da sam ne postavljam meja drugim, da sem vedno na voljo in da hočem imeti nadzor nad preveč stvarmi.) Ko sem se o vsem tem, prvič tako osebno, razpisal v kolumni Za koga gara scuzano kljuse, mi je pisala neka terapevtka in me opozorila na vzorce, ki bi me znali prignati do izgorelosti, ter predlagala, da se oglasim pri njej. (Neprekosljivi superman v meni se je ob tem predlogu seveda oholo obrnil stran in se začel krohotati.) Prijazno in predvsem samozavestno sem se ji zahvalil in ji zatrdil, da sem okej. (Saj sem vendar poguglal razliko med izgorelostjo in izčrpanostjo, mar ne?)

Le da pod vsemi temi plastmi adrenalina in ujetosti v silovito centrifugo življenja nisem bil docela »okej«. Stanje se je do konca leta v tej dinamiki uspehov in spremljajoče nerazpoloženosti ter izčrpanosti, le še slabšalo. Diplomiral sem z desetko, na festivalu WMF je naša agencija postala najboljša v regiji in še pred novoletno agencijsko zabavo smo zmagali tudi na treh novih natečajih. Pa še je bilo uspehov, priznanj in nagrad, seveda ustrezno pospremljenih z novimi pričakovanji, strahovi in tesnobo. Prepričan, da je življenje pač tako, sem v ponavljanju vzorcev pridno izgoreval in na začetku leta 2017 tudi izgorel.

Ljudje me pogosto vprašajo, kako veš, da si izgorel. Zagotovo ne gre za tri noči slabšega spanca ali za anksioznost na stopnji treme pred izpitom ali zaključnim nastopom v nižji glasbeni šoli. Verjemite mi – zelo dobro veš, kdaj izgoriš. Razen izgube bližnjega je to najverjetneje najbolj grozljiv občutek v življenju. Zdi se ti, kot da si izgubil sebe. (V tem primeru ne moreš ravno reči, da si izgubil »ljubljenega«, saj si se, če izgoriš, zagotovo imel premalo rad ali pa si preveč ljubil zgolj nekatere vidike sebe in zanemarjal druge, ki so za dobro življenje veliko pomembnejši.)

A za vse v življenju moramo znati biti hvaležni, tudi za slabe izkušnje. Te so zgolj preizkušnje in prinašajo spoznanje, da moramo v življenje vpeljati kakovostne spremembe.

Spremembe, ki bodo sicer dolgotrajne, naporne, mučne, nadležne, zoprne, boleče in skeleče, a hkrati tudi zabavne, koristne in neverjetno izpolnjujoče. (Upokojeni Superman v meni, ne boste verjeli, zdaj prikimava.) Zato upam, da ste nanje pripravljeni tudi vi.

 

Scroll to Top

Osebni zdravnik

Osebni zdravniki se kot »vratarji« v zdravstveni sistem srečujejo z najrazličnejšimi nujnimi situacijami in obstaja velika verjetnost, da je pred nami že pomagal drugi osebi, ki se je znašla v podobni hudi stiski. V tovrstnih primerih imajo osebni zdravniki pripravljen protokol, ki omogoči, da nam nudi najučinkovitejšo pomoč oziroma, da nam omogoči dostop do potrebnih strokovnjakov.

Centri za duševno zdravje odraslih

V kolikor se soočamo z hudo duševno stisko ali nasiljem, se lahko po pomoč obrnemo na najbližji Center za duševno zdravje odraslih. Lokacije najdete na spletni povezavi.

Multidisciplinarne ekipe strokovnjakov duševnega zdravja se pogosto srečujejo z nujnimi primeri in so tudi posebej usposobljene kako najbolj učinkovito nasloviti nastale nujne situacije.

Službe, ki obravnavajo nujna in krizna stanja

Nujna in krizna stanja obravnavajo nujna medicinska pomoč in psihiatrične bolnišnice. Nujna medicinska pomoč je na voljo v vsakem zdravstvenem domu in bolnišnici.

Psihiatrične bolnišnice, ki nudijo pomoč v nujnih in kriznih stanjih pa so na naslednjih lokacijah:

  • Ljubljana:
    • Urgentna psihiatrična ambulanta (vsak dan med 8.15 in 14.45 uro), Njegoševa 4 01/475 06 85
    • Dežurna psihiatrična služba – Center za mentalno zdravje (v popoldanskem in nočnem času), Zaloška 29 01/5874 900
  • Maribor: Psihiatrična urgentna ambulanta, UKC Maribor (od 8.00 do 8.00 naslednjega dne), Ob železnici 30 02/321 11 33
  • Vojnik: Psihiatrična bolnišnica Vojnik, psihiatrična dežurna – urgentna ambulanta, (vsak dan 24 ur, od 8. do 8.ure), Celjska cesta 37 03/780 01 00
  • Ormož: Psihiatrična bolnišnica Ormož, Ambulanta za nujne prve preglede (pregleda dežurni zdravnik), vsak dan od 10.00 do 15.00 ure, Ptujska cesta 33, 2270 Ormož 02/741 51 00

Dežurna pedopsihiatrična služba na varovanem oddelku za otroke in mladostnike

V kolikor nastopi huda duševna stiska ali se soočimo z nasiljem izven delovnega časa, se vedno lahko obrnemo tudi na dežurno pedopsihiatrično službo na varovanem oddelku za otroke in mladostnike Univerzitetne psihiatrične klinike v Ljubljani, Grablovičeva 44a, 01/5874 955.

Podporne ambulante regionalnega Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov

Pomoč lahko poiščemo v podpornih ambulantah regionalnega Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov – za urgentne napotitve:
  • Ljubljana:
    • Za otroke do 15. leta na Pediatrični kliniki, UKC Ljubljana, Bohoričeva ulica 20, ob delovnih dneh od 8.00 do 14.30, tel.št.: 01/522 37 00
    • Za mladostnike do 19. leta na Univerzitetni psihiatrični kliniki, Grablovičeva 44a, ob delovnih dneh od 8.00 do 14.30; telefon: 01/587 49 55
  • Maribor: za otroke in mladostnike na Kliniki za pediatrijo, UKC Maribor, Ljubljanska ulica 5, ob delovnih dneh od 8.00 do 14.30; 02/321 10 00

Osebni pediater

Osebni pediatri se kot »vratarji« v zdravstveni sistem srečujejo z najrazličnejšimi nujnimi situacijami in obstaja velika verjetnost, da je pred nami že pomagal drugi osebi, ki se je znašla v podobni hudi stiski. V tovrstnih primerih imajo osebni zdravniki pripravljen protokol, ki omogoči, da nam nudi najučinkovitejšo pomoč oziroma, da nam omogoči dostop do potrebnih strokovnjakov.

Študentske psihološke svetovalnice

Slovenske univerze svojim študentom in zaposlenim nudijo psihološke svetovalnice. Te so namenjene vsem študentom, ki se soočajo s težkimi situacijami (na področju študija, medosebnih odnosov, itd.), potrebujejo pogovor ali nasvet kako naprej.

Več o psiholoških svetovalnici na svoji univerzi si preberi na naslednji povezavi:

Center za psihološko svetovanje Posvet

Center za psihološko svetovanje Posvet nudi brezplačno psihološko svetovanje na različnih lokacijah po Sloveniji, tako za odrasle kot za mladostnike:
  • Lokacije svetovalnic za odrasle:
    • Ljubljana, Kranj, Postojna, Slovenj Gradec, Nova Gorica, Murska Sobota, Sevnica, Portorož, Idrija, Maribor, Zagorje ob Savi, Nove mesto, Tolmin, Ilirska Bistrica, Jesenice: naročanje na telefonski številki: 031 704 707, vsak delovni dan med 8. in 16.uro
    • Celje, Laško, Mozirje: naročanje na telefonski številki: 031 778 772, ponedeljek-četrtek 10.00-18.00h, petek 8.00-15.00
  • Lokacije svetovalnic za mladostnike od 14 do 18 let:
    • Ljubljana, Portorož: naročanje na telefonski številki: 031 704 707, vsak delovni dan med 8. in 16.uro
    • Celje: naročanje na telefonski številki: 031 778 772, ponedeljek-četrtek 10.00-18.00h, petek 8.00-15.00
Več o Posvetu si lahko preberete na njihovi spletni strani www.posvet.org ali pa jih kontaktirate preko elektronske pošte: info@posvet.org

Telefonsko svetovanje

V primeru duševne stiske lahko hitro in brezplačno dostopamo tudi do telefonske pomoči:

  • Klic v duševni stiski 01 520 99 00 (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj).
  • Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123 (24ur/ dan, vsak dan). Klic je brezplačen.
  • TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro). Klic je brezplačen.

Na voljo je tudi telefonsko svetovanje, ki je posebej usposobljeno za žrtve nasilja v sklopu Društva SOS:

  • Brezplačni SOS telefon, 24ur/dan: 080 11 55.
  • SOS osebno svetovanje: vsak delavnik od 9. do 15. ure: 031 699 333 (lahko vas pokličejo nazaj, da s klicem nimate stroškov; nudijo tudi pogovor s psihoterapevtko).

Socialno-varstveni programi

Nevladne organizacije (v nadaljevanju NVO) izvajajo številne socialno-varstvene programe na področju duševnega zdravja, in sicer:

  • Programi medvrstniške podpore, kjer lahko najdemo podporo pri osebah z izkušnjami v težavah z duševnim zdravjem, ki so podobne našim;
  • Programi za okrevanje, ki vključujejo poklicno rehabilitacijo, usposabljanja za različna dela ter podporno zaposlovanje;
  • Bivanje s podporo, ki je namenjeno osebam, ki potrebujejo pomoč pri samostojnem bivanju
  • Programi za podporo pri vsakodnevnem življenju

Ker programi NVO na področju duševnega zdravja zajemajo tako široko paleto aktivnosti, so namenjeni tako osebam, ki imajo dolgotrajne težave v duševnem zdravju, kot tudi osebam, ki so se prvič srečale z duševnimi stiskami in iščejo podporo vrstnikov s podobnimi izkušnjami.

V Sloveniji na področju duševnega zdravja deluje več različnih NVO in sicer:

Kontakte vseh teh društev najdete na naši spletni strani pod Seznam virov pomoči v podpoglavju Seznam socialnovarstvenih programov na področju duševnega zdravja.

Spletno svetovanje in informiranje

Do svetovanja in informacij s strani strokovnjakov duševnega zdravja lahko dostopamo tudi na spletu. Vprašanja lahko zastavimo tudi anonimno, prav tako lahko opredelimo ali želimo, da je naše vprašanje ter odgovor strokovnjaka objavljen na spletni svetovalnici ali želimo, da nam odgovorijo zasebno.

Spletno svetovanje je namenjeno je predvsem nudenju nasvetov v primeru blažjih duševnih stisk, spodbujanju krepitve duševnega zdravja ter usmeritvi k strokovnemu viru pomoči v primeru bolj izraženih duševnih stisk ali nujnih primerih.

Različne spletne platforme za svetovanje in informiranje najdete na naslednji povezavi:

Samoplačniška obravnava pri zasebnih izvajalcih

Po pomoč se lahko obrnemo tudi k strokovnjakom duševnega zdravja, ki imajo zasebno prakso. To so tako psihiatri, klinični psihologi, psihologi, kot tudi svetovalci in psihoterapevti. Obravnava pri zasebnih strokovnjakih duševnega zdravja je samoplačniška. Na primer, povprečna cena 50 minutne psihoterapije se giblje med 45 do 60 EUR.

Ker v Sloveniji še vedno ni urejene zakonodaje o psihoterapiji in psihološki dejavnosti, je pomembno, da smo pri izbiri zasebnega strokovnjaka previdni. Pri izbiri ustreznega in kakovostnega strokovnjaka nam lahko svetuje tudi strokovnjak duševnega zdravja, ki je zaposlen v javnem zdravstvu (npr. v Centru za duševno zdravje za odrasle, psihiatrični bolnišnici) ali osebni zdravnik.

Centri za duševno zdravje odraslih (tudi brez napotnice)

Centri za duševno zdravje odraslih (CDZO) delujejo v zdravstvenih domovih in so namenjeni vsem starejšim od 18 let, ki se srečujejo z najrazličnejšimi težavami v duševnem zdravju. Za pogovor s strokovnjaki v CDZO se lahko odločimo po lastni presoji, saj za vstop ni potrebna napotnica.

V CDZO deluje multidisciplinarna ekipa, ki vključuje zdravnika psihiatra, psihologa, specialista klinične psihologije, socialnega delavca, delovnega terapevta in diplomirano medicinsko sestro/zdravstvenika. Ti nam nudijo celostno obravnavo naših duševnih stisk – vsak na svojem področju, ter skupaj z nami oblikujejo naš načrt zdravljenja.

Po potrebi nas CDZO napoti na specialistični pregled ali usmeri na preventivne programe.

Več od CDZO si lahko najdemo na naslednji povezavi.

Centri za krepitev zdravja / Zdravstvenovzgojni centri

Centri za krepitev zdravja (v nadaljevanju: CKZ) in Zdravstvenovzogojni centri (v nadaljevanju: ZVC), ki se nahajajo v vseh zdravstvenih domovih v Sloveniji, brezplačno (v sklopu obveznega zdravstvenega zavarovanja) nudijo različne delavnice za krepitev duševnega zdravja in sicer:

  • Tehnike sproščanja
  • Spoprijemanje s stresom
  • Zdravi odnosi
  • Podpora pri spoprijemanju s tesnobo
  • Podpora pri spoprijemanju z depresijo

Nudijo nam tudi pogovorne ure, kjer se lahko na individualni ravni z različnimi strokovnjaki posvetujemo kako okrepiti naše duševno zdravje.

Prvih treh delavnic se lahko udeležimo tako, da kontaktiramo enega izmed centrov ter se dogovorimo za obisk delavnic ali individualni posvet.

Na delavnici namenjeni podpori ob spoprijemanju s tesnobo in depresijo nas lahko napotijo tudi osebni zdravnik, patronažna medicinska sestra, psihiater, psiholog ali drug specialist, ki dela v zdravstveni dejavnosti. Lokacije ZVC in CKZ lahko najdemo na naslednji povezavi.

Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov (tudi brez napotnice)

Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov (CDZOM) delujejo v zdravstvenih domovih. Namenjeni so otrokom, mladostnikom do 19. leta in njihovim staršem, ki potrebujejo pomoč ali podporo pri reševanju duševnih stisk ali pri krepitvi duševnega zdravja. V CDZOM lahko otroka ali starše usmeri osebni zdravnik ali razvojni pediater, obiščete jo lahko tudi brez napotnice.

V CDZOM deluje multidisciplinarna ekipa, ki vključuje zdravnika specialista otroške in mladostniške psihiatrije, psihologa, specialista klinične psihologije, (kliničnega) logopeda, socialnega delavca, specialnega pedagoga, delovnega terapevta in diplomirano medicinsko sestro/zdravstvenika. Ti nudijo otroku ali mladostniku celostno obravnavo njihovih duševnih stisk ter pripravijo načrt zdravljenja.

Po potrebi CDZOM otroka ali mladostnika napoti na specialistični pregled ali usmeri na preventivne programe.

Več o CDZOM si lahko preberemo na naslednji povezavi.

Psihiatrična ambulanta

Zdravnik specialist psihiater ugotovi in določi s katero obliko duševne motnje se soočamo (postavi diagnozo). Skupaj z nami pripravi načrt zdravljenja in tudi spremlja potek našega okrevanja. Po potrebi uvede zdravila in poskrbi, da ob tem prejmemo tudi psihoterapijo in izobraževanja na področju duševnega zdravja (psihoedukacija).

Za pregled pri zdravniku psihiatru se lahko odločimo po lastni presoji – torej brez napotnice. Prav tako pa nas na pregled lahko usmeri tudi osebni zdravnik z izdajo napotnice.

Team v ambulanti družinske medicine (osebni zdravnik)

Pri iskanju primernega vira pomoči se lahko obrnemo na osebnega zdravnika. Ta nas bo na podlagi pogovora in ocene naših stisk usmeril naprej k primernemu strokovnjaku. Lahko nam izda napotnico za:

  • Psihološki ali klinično psihološki pregled
  • Specialistični pregled (pedopsihiatrični pregled, neuropsihološki pregled)
  • Psihiatrični pregled*

Za specialistični pregled osebni zdravnik izda napotnico, ko oceni, da za opredelitev naše duševne motnje ali učinkovitejše zdravljenje potrebujemo strokovnjaka z bolj poglobljenimi znanji na določenem področju.

Osebni zdravnik nas lahko tudi brez napotnice usmeri na:

  • Center za duševno zdravje odraslih (pričetek obravnave po 18. letu)
  • Psihiatrični pregled*
  • Preventivni program (npr. center za krepitev zdravja in zdravstveno-vzgojni center)

Z napotnim dokumentom (ni enako kot napotnica) vas lahko usmeri tudi v Center za krepitev zdravja ali zdravstveno vzgojni center na delavnico za krepitev duševnega zdravja in sicer:

  • Podpora pri spoprijemanju s tesnobo
  • Podpora pri spoprijemanju z depresijo

*Opomba: Zaradi boljšega spremljanja nekateri želijo, da so k njim na pregled napoteni s strani osebnega zdravnika, vendar ne vsi.

Telefonsko svetovanje

Če nismo prepričani, katera oblika pomoči bi bila najbolj primerna za nas, kje poiskati pomoč ali kako dostopati do pomoči, se lahko posvetujemo tudi preko telefona z različnimi svetovalci:

  • Klic v duševni stiski 01/520 99 00 (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj).
  • Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123 (24ur/ dan, vsak dan). Klic je brezplačen.
  • TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro). Klic je brezplačen.

Spletni viri pomoči

Ko nismo prepričani katera oblika pomoči, je najbolj primerna za nas ali sploh kje začeti iskati pomoč, si lahko pomagamo z različnimi spletnimi stranmi, ki imajo nabor različnih virov pomoči:

Prav tako lahko za usmeritev povprašamo strokovnjake duševnega zdravja, ki svetujejo v spletnih svetovalnicah:

Skip to content